Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 5
1
NLP ile yeni tanışanlar... / Ynt: NLP ile yeni tanışan biri olarak
« Son İleti Gönderen: Ferhat 28 Şubat , 2013 »
Ben kısaca NLP'yi başarın bilimi ve sanatı olarak tanımlıyorum. NLP'nin bir modelleme süreci olduğundan yola çıkarsak, benim için modellemeden hemen önceki adım temel varsayımlardan biri olan herkesin, ihtiyaç duyduğu kaynaklara sahip olduğu varsayımı. NLP ile hedefi doğrultusunda sahip olduğu öz kaynaklara bilinçli olarak ulaşabilen ve onları kullanan herkes, başarıya doğru ilerler.
2
NLP Metafor & Hikayeler... / Bazen sadece dinlemek yeter
« Son İleti Gönderen: meral 27 Şubat , 2013 »
Ogretmen, uyuklayan ogrencisine sorar:
-Istanbul'un surlarını kim yapti?
-"Vallahi ben yapmadim hocam" der öğrenci.
Konusmayi baska bir ogretmen arkadasina anlatan ogretmen su cevabi alir:
-Cok haklisiniz kardesim, yaparlar yaparlar sonra inkar ederler.
Derdini anlatamayan ogretmen, okul mudurune gider, okul mudurunun cevabi:
-"Hocam, cocugun ismini, sinifini, numarasini bana verin, ben onun cezasini kendi ellerimle veririm" olur.

Sorulan sorunun cevabini bilmiyor olmak bir tarafa, iletisimi imkansizlastiran aslinda karsimizdakini dinlemiyor olmak.
Anlamak icin dinlemek... Anahtar bu olsa gerek...
3
NLP Practitioner - Teknik bilgi ve tecrübe paylaşımı... / Ynt: çapalama
« Son İleti Gönderen: Ferhat 27 Şubat , 2013 »
Evet, herkesin aynı deneyimlere ve kişilik özelliklerine sahip olmadığı doğru. Ancak deterjanın temizlikte kullanılan malzemelerden biri olması dolayısıyla, genel kitle içinde temizlik duygusunu çağrıştırması kitlesel çapa olarak kullanımına imkan sağlar.
Kişisel çapa; kişiye özel, sadece “O” nun deneyimlediği konularda kullanılabilecek olan çapalar iken kitlesel çapa, ortak bir özelliğe sahip olan belirli bir kitlenin üzerinde duygusal bir etki bırakan uyarıcıdır. Mesela aşık iki kişinin paylaştığı özel bir şarkı, ikisi için de kişisel çapa olarak kullanılabilir, ancak kitle üzerinde önemli bir etki bırakmak için kitlesel bir uyarıcı kullanmak yerinde olur; mobil iletişim sağlayıcılarının reklamlarında “özlem” duygusunu tetiklemeleri ve reklamın sonucunda “özlemi bitiren” olmaları, boşuna değildir.
4
NLP Practitioner - Teknik bilgi ve tecrübe paylaşımı... / Ynt: çapalama
« Son İleti Gönderen: ipek 27 Şubat , 2013 »
Herkes aynı mizaca sahip değil. Deterjan kokusu herkeste aynı duyguyu uyandırmayabilir de.
5
NLP Practitioner - Teknik bilgi ve tecrübe paylaşımı... / Ynt: çapalama
« Son İleti Gönderen: Ferhat 27 Şubat , 2013 »
Kişilerin duygu dünyasına etki eden ses, koku, görsel ya da dokunsal tüm uyarıcıları çapa olarak kullanabiliriz; uyarıcının çapa olarak nitelendirilebilmesi için kişide duygusal bir çağrışım yapması gerekli ve yeterlidir, çünkü beyin duygu ile öğrenir. Örneğin, deterjan kokuları genellikle ferahlık duygusunu, temizlik olgusunu çağrıştırırlar.
6
NLP ve İş Hayatı... / Ynt: Nasıl?
« Son İleti Gönderen: meral 27 Şubat , 2013 »
Basit olarak, göz erişim ipuçları ile kişinin düşünme süreci hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Konuşurken farkında olmadan gözlerimizi kullandığımız temsil sistemine göre hareket ettiririz. Görsel düşünme sürecinde genellikle yukarı, işitsel süreçte öteye-yana, dokunsal süreçte aşağı bakarız. Sağ taraf kurgulanan, sol taraf hatırlanan düşünceler için baktığımız yöndür. Bu genellemenin, sağlaklar için yapıldığını, solaklar için genellemenin tersinin geçerli olduğunu belirtmeliyim.
Karşımızdaki kişinin temsil sistemini bilmek, onunla uyum içinde iletişim kurabilmek için faydalıdır, görsel temsil sistemini ağırlıklı kullanan birini kinestetik uyarıcıları ile etkileyemezsiniz; onun için önemli olan görsel öğelerdir. Muhatabımız ile etkili iletişim için tercihli temsil sistemi kullanabileceğimiz önemli bir araçtır. Tercihli temsil sisteminin üç önemli belirtisi, kişinin konuşma hızı, kullandığı kelimeler ve göz erişim ipuçlarıdır. Konuşma hızının yüksek olması görselliğe, orta hız işitselliğe, çok yavaş hız ise kinestetik olmaya işaret eder. Yutulan, atlanan sesler, kelimelerin görsel imajlar içermesi, görsel tercihli sistemi akla getirir. Tane tane ve ahenkli konuşan, işitsel kelimelerin ağırlıklı olduğu bir konuşma işitsel tercihli sistemin, kalın ses perdesi ve sözcükler arası durakların fazla olması kinestetik tercihli sistemin göstergeleridir.
7
NLP Practitioner - Teknik bilgi ve tecrübe paylaşımı... / çapalama
« Son İleti Gönderen: ipek 27 Şubat , 2013 »
Hangi uyarıcıları çapa olarak kullanmak daha etkili bir yöntemdir?
8
NLP ve İş Hayatı... / Ynt: Nasýl?
« Son İleti Gönderen: tuba 27 Şubat , 2013 »
Bu durumda ben bu kiþinin temsil sistemini nasýl öðrenebilirim?
9
NLP ve İş Hayatı... / Ynt: Nasýl?
« Son İleti Gönderen: Ferhat 27 Şubat , 2013 »
Deneyimleri duyularýmýz aracýlýðý ile kazanýrýz. Görme, duyma, koklama, dokunma, tatma duyularý deneyimlerimizin temsilinde kullandýðýmýz araçlardýr. NLP literatüründe VAKOG ile kýsaltýlmýþtýr.
V Visual-Görsel
A Auditory-Ýþitsel
K Kinesthetic-Dokunsal
O Olafactory-Kokusal
G Gustatory-Tatsal
10
NLP ve İş Hayatı... / Ynt: Nasıl?
« Son İleti Gönderen: tuba 07 Şubat , 2013 »
Peki temsil sistemleri ne demek?
Sayfa: [1] 2 3 ... 5