Gönderen Konu: çapalama  (Okunma sayısı 6672 defa)

ipek

  • Newbie
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
çapalama
« : 27 Şubat , 2013 »
Hangi uyarıcıları çapa olarak kullanmak daha etkili bir yöntemdir?
« Son Düzenleme: 10 Ekim , 2014 Gönderen: nlpat »

Ferhat

  • Newbie
  • *
  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: çapalama
« Yanıtla #1 : 27 Şubat , 2013 »
Kişilerin duygu dünyasına etki eden ses, koku, görsel ya da dokunsal tüm uyarıcıları çapa olarak kullanabiliriz; uyarıcının çapa olarak nitelendirilebilmesi için kişide duygusal bir çağrışım yapması gerekli ve yeterlidir, çünkü beyin duygu ile öğrenir. Örneğin, deterjan kokuları genellikle ferahlık duygusunu, temizlik olgusunu çağrıştırırlar.
« Son Düzenleme: 10 Ekim , 2014 Gönderen: nlpat »

ipek

  • Newbie
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: çapalama
« Yanıtla #2 : 27 Şubat , 2013 »
Herkes aynı mizaca sahip değil. Deterjan kokusu herkeste aynı duyguyu uyandırmayabilir de.
« Son Düzenleme: 10 Ekim , 2014 Gönderen: nlpat »

Ferhat

  • Newbie
  • *
  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: çapalama
« Yanıtla #3 : 27 Şubat , 2013 »
Evet, herkesin aynı deneyimlere ve kişilik özelliklerine sahip olmadığı doğru. Ancak deterjanın temizlikte kullanılan malzemelerden biri olması dolayısıyla, genel kitle içinde temizlik duygusunu çağrıştırması kitlesel çapa olarak kullanımına imkan sağlar.
Kişisel çapa; kişiye özel, sadece “O” nun deneyimlediği konularda kullanılabilecek olan çapalar iken kitlesel çapa, ortak bir özelliğe sahip olan belirli bir kitlenin üzerinde duygusal bir etki bırakan uyarıcıdır. Mesela aşık iki kişinin paylaştığı özel bir şarkı, ikisi için de kişisel çapa olarak kullanılabilir, ancak kitle üzerinde önemli bir etki bırakmak için kitlesel bir uyarıcı kullanmak yerinde olur; mobil iletişim sağlayıcılarının reklamlarında “özlem” duygusunu tetiklemeleri ve reklamın sonucunda “özlemi bitiren” olmaları, boşuna değildir.
« Son Düzenleme: 10 Ekim , 2014 Gönderen: nlpat »